Monday, April 20, 2009

..Jangan Bising! [movie]

SINOPSIS FILEM JANGAN BISING

JANGAN BISING mengisahkan Dua beranak pocong ini menganggu orang kampung puchong, Ban(Bani) yang telah terlibat dengan kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu di dalam koma, Ban telah bermimpi tentang seorang budak bernama Bai(Cimiki) yang disyaki telah hilang 2 tahun secara misteri tanpa khabar berita.

Ban sering diganggu dengan mimpi-mimpi aneh yang menceritakan akan kesengsaraan Bai yang telah dibomoh dan sering didatangi makhluk-makhluk halus. Tersedar dari koma, Ban mula mengalami perkara yang sama seperti yang telah dialami oleh Bai.

Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk-makhluk halus itu. Ban adalah seorang yang tidak mempercayai benda-benda khurafat ini sehinggalah dia melihatnya sendiri.

Melalui mimpi-mimpi yang dialami, Ban mula menyiasat apakah yang telah berlaku kepada Bai. Siasatan yang dilakukan telah menyebabkan dia sering diganggu oleh makhluk halus. Ban cuba menjadi hantu pocong dalam penyiasatan ini. Apakah yang berlaku kepada Bai? Mengapakah Ban dibayangi dengan kemunculan Bai? Apakah kaitan mereka berdua? Saksikan kemunculan filem Jangan Bising yang bakal menemui anda nanti..

Pelakon lain yang turut menjayakan filem ini adalah Bani, Cimiki dan ramai lagi...pelakon-pelakon extra..

Filem hebat ini diarah oleh Nize Kepeh Kepeh Kepeh =P

14 comments:

Ayaq masak said...

hahaha

Diyanazman said...

hahahahhaaaa!!!!
macam sialll!!!
hahahahaa... muka bani kelakor giler!! hahahahahaaa

Abg Bani said...

tak aci la...hang ada kedai foto...tak aci....aku nak mintak royalti

Nizam Abdul Rahim said...

ayaq,
ha ha ha..pasti box office gila!

diyana,
ha ha hahaha...
diyana & azman pelakon extra..sudah register..gajinye lebih lumayan dari pelakon utama muka kelakor itu..!!

bani,
ha ha hahaha..
hang kena hadir pengambaran filem ini dalam masa 3 bulan dari sekarang..! ha ha hahaha

shanaz said...

kah kah kah
bila kah filem ini akan ditayangkn??

Abg Bani said...

filem ini akan ditayangkan setelah shanu pandai mengupdatekan gambar-gambar di FBnya dengan kreatif dan mempunya mesej yg bermakna aha aha aha

Nizam Abdul Rahim said...

shanu,
iye..ko nak jadi pelakon extra makcik jual kuih & nasi lemak pukul 3 pagi?! masih kosong lagi...hanya jesica elba saje yg layak.. =p kepeh kepeh

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

ahahahaha
sgt kreatif!!

pelakon yg menang anugerah skrin 2000 takde ke?
Farah kawaii..!!!

shanaz said...

blah la abg bani.. stakat wat video nasyid.. aku pun bleh. nize aku hanya layak belakon watak heroin yg ayu jelita jewwww.. ngiahahaha

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
kakak farah hang jadi uztazah dalam filem ni..extra jugak la..ahahahahaha

shanu,
kira heroin la tu..sebab kakak jual nasik lemak sepanjang filem dia ada..seperti watak heroin ayu & jelita walaupun pelakon extra..keh keh keh =P

kawaii_desu said...

hahahahahha
tahniah nize, lagi kelakarer, i mean seram dr apa yg bani buat hahahahahahahahahahahah

aku jadik ustazah??? i look holy but look only ahahahhaha

bani, beat that hahah hang jadi hantu mr bean la

Kamehameha Expert said...

macam seram je cerita ni...

Nizam Abdul Rahim said...

farah,
ha ha ha..!!
dah tak holy ka farah?!

ciput,
emmm...filem ini seram tahap tak nak toleh kiri, kanan, atas, bawah & belakang..!! ..dan silap2 penonton juga boleh bertukar menjadi zombie kampung pisang..

kawaii_desu said...

bani tu aku tgk cam zombie mr bean saja hahaha

if bani nak mintak royalti, so diyana/azman pun kena mintak royalti kat hangpa duaorg sebab mengeksploit cimiki.

shanu jugak kena mintak royalti pd nize sebab nize exploit gigi shanu hahaha