Thursday, September 17, 2009

..menjelang hari raya..!


Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri 1 Syawal 1430

..maaf zahir & batin jika ada terkasar bahasa..terlebih action..dan ter ter ape-ape lagi la.. selamat bercuti semua..!! =P kepeh kepeh kepeh

Monday, August 31, 2009

..Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan!!

Bendera Persekutuan Tanah Melayu (1948-1963)

Ya.., disini sama-sama kita berkongsi informasi di Hari Kemerdekaan ke-52, di atas adalah bendera Persekutuan Tanah Melayu..sebelum Jalur gemilang sekarang!..ha ha, ada harimau sekoq dan jalur kaler putih, merah, kuning & hitam..
"...Merdeka!! ...Merdeka!! ...Merdeka!!" **berdiri sambil mengangkat tangan kanan 3 kali**

Saturday, August 22, 2009

..bila tiba Ramadhan


selamat menjalankan ibadah puasa & selamat beramal.. =)
1 Ramadan 1430

Monday, June 8, 2009

...kira update la ni!


setelah sampai ke pulau sibu minggu sebelum ni..ke melaka semalam menghadiri kenduri kawin Abul Cabau..tahniah bau..semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat!! dan kini..terasa lama sangat tak update blog kerana sibuk pindah opis baru..2-3 minggu mengangkut barang-barang..penat wehh! adapun bersabar la semua..selepas ini aku sudah kembali ke gelangang blog, meneruskan perjuangan ini!!
...lepaskan akuuUuuuUUuuuuuuu!!

Tuesday, May 5, 2009

..pau!!


Kegebuan pau ini dapat dilihat pabila dikupas kulitnye seperti mengupas kulit limau kata bani...ahhh dan rasanye agak sedap juga..! disebabkan ini lah telah tersohor namanye satu malaya pau tanjung malim ini.. balik dari tanah tinggi cameron, dari ipoh ku mengambil peluang untuk berhenti seketika di tanjung malim..ini kerana telah digembar-gemburkan oleh bani paunye sangat sedap!
..dan sempat juga aku meng'order mee sup..rasanye agak berlainan..rasenye lebih kepada rasa sotong & udang..emm tapi sayang, aku tak abis makan mee sup tu sebab dah kenyang gila..apa tidaknye, sebelum tu dah belasah pau dua bijik..!! =P kepeh kepeh kepeh

Friday, April 24, 2009

..Nize GumMiez!! =P kepeh kepeh kepeh

Aku terjumpe satu produk 'Nize GumMiez' nama dia...ha ha ha, Aku gila teruja la...dan gula-gula jeli ni sekurang-kurangnye barangan halalang toiyiba la...jadi aku tanye pak cik yang menjual gula-gula ni brape harga?! katanye RM2.50 satu plastik tu...kira ok la...
ahhh...yang pastinye gula-gula ni disini takde tagline yang tulis "Kepeh kepeh kepeh..."
Cuba la hangpa semua cari di pasaran kalo jumpe gula-gula jeli ni...ha ha ha =P kepeh kepeh kepeh

Monday, April 20, 2009

..Jangan Bising! [movie]

SINOPSIS FILEM JANGAN BISING

JANGAN BISING mengisahkan Dua beranak pocong ini menganggu orang kampung puchong, Ban(Bani) yang telah terlibat dengan kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu di dalam koma, Ban telah bermimpi tentang seorang budak bernama Bai(Cimiki) yang disyaki telah hilang 2 tahun secara misteri tanpa khabar berita.

Ban sering diganggu dengan mimpi-mimpi aneh yang menceritakan akan kesengsaraan Bai yang telah dibomoh dan sering didatangi makhluk-makhluk halus. Tersedar dari koma, Ban mula mengalami perkara yang sama seperti yang telah dialami oleh Bai.

Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk-makhluk halus itu. Ban adalah seorang yang tidak mempercayai benda-benda khurafat ini sehinggalah dia melihatnya sendiri.

Melalui mimpi-mimpi yang dialami, Ban mula menyiasat apakah yang telah berlaku kepada Bai. Siasatan yang dilakukan telah menyebabkan dia sering diganggu oleh makhluk halus. Ban cuba menjadi hantu pocong dalam penyiasatan ini. Apakah yang berlaku kepada Bai? Mengapakah Ban dibayangi dengan kemunculan Bai? Apakah kaitan mereka berdua? Saksikan kemunculan filem Jangan Bising yang bakal menemui anda nanti..

Pelakon lain yang turut menjayakan filem ini adalah Bani, Cimiki dan ramai lagi...pelakon-pelakon extra..

Filem hebat ini diarah oleh Nize Kepeh Kepeh Kepeh =P

Monday, April 6, 2009

...kosong! =P

Bila aku nak menulis blog.. tapi aku seperti malas saje 2 minggu kebelakangan ini, entahlah..ini mungkin juga kerana ada banyak keje kat luar sana tu..ada kebarangkalian tinggi juga, hantu malas ada di dalam diri ini...menjadikan motivasi untuk meng'update blog terus lenyap!
ape pun..diharap malas ini sementara saje, yang pasti aku GUMBIRA..Manchester United kembali menang seperti yang diharapkan..! aku GUMBIRA..!! yeahahhhh.. =P kepeh kepeh kepeh

Wednesday, March 25, 2009

..sayur panjang kaler merah..!! =P kepeh kepeh kepeh

Di suatu malam..
En. Rohim Api: "..senin, make(makan) tu jago(jaga)..make ulam sayor...hok penting sekali ulam-ulam tu...so(satu) lagi..sayor hok panje(panjang) tu...kalar(colour) meroh!! gapo(apa) tu?! " sambil bertanya pada bani yang masih blur-blur lagi..

Bani: "..aa..lobak pakcik" jawab dengan blur juga berdebar-debar

Aku: "..Ooohh...Lobok(lobak)..emm emm..Carrot..Carrot orang putih panggil!!...." jawab aku sambil tengok muka bani yang masih terkejut..dan cemas..

En. Rohim Api: ..sambung membebel lagi.."..hoh..Lobak deh?!..hok tu..bagus..baik untok mato(mata)..bagus untok badan..bla bla bla.."

Aku & Bani: ..emm emm..mengangguk-anguk..

ini lah lobak yg dinasihat oleh ayahku..

Wednesday, March 18, 2009

..no meaning!! =P


ketenangan air ini
ada arus yang kuat dibawahnya..
keindahan permandangan ini
ada cacatnye jika ada kemusnahan atau kekotoran..
kesejukan air ini
ada kepanasan di dasarnya..
menyebabkan si bani berenang seperti cipan..
ya..., inilah Lata Belatan..!!

sekian tima kasih..kepeh kepeh kepeh =P

Tuesday, March 10, 2009

..beko!! =P kepeh kepeh kepeh..

Situasi pasar malam hari ahad

Bani: makcik, ni kueh ape?!..

Makcik Penjual Kueh: ni kuey beko..
Bani: buat dari ape ni makcik..
Makcik Penjual Kueh: kuey nih buat pakai nyior..bla bla bla..
Aku: ..emm, ni kuey beko..hok ni kuey nganan..hok ni pulok, kuey ngiri..ha ha..gelak sambil tunjuk kueh kat atas meja..
Bani: emm...nak seringgit!
Makcik Penjual Kueh: ha ha..gelak sambil tersengih, lalu bertanya.." mari mano budok ni?"
Aku: ipoh mari nih mokcik..!!
Makcik Penjual Kueh: emmm...sambil tersengih lagi..(dalam hati "darat* sunggoh budok nih..")

gumbira makan kueh 'beko'

Bani telah mencatat sejarah malaya bila bertandang ke kampung ku pada 7, 8 & 9 march..
tahniah bani..kerana berjaya sampai ke kampung aku..ha ha ha kepeh kepeh kepeh =P

Tuesday, March 3, 2009

..setelah sekian lama tidak update! =P


emm..emm..selamat hari tua untuk aku!! tiada yang bertambah melainkan masa, detik & waktu...realitinya aim sori masuk ke final rajak lawak..hang bani yang mengundi sampai final si budak kecik itu..!! berbalik kepada masa, detik & waktu.., aku meniti juga melalui satu pengalaman dengan masa..kita semua alami ini..maka dengan itu bertambah lah satu peringkat masa, detik & waktu..ke tahap peringkat yang lebih tinggi.. dengan ini..doakan aku dengan rezeki melimpah ruah & hidup yang lebih baik dunia & akhirat..amin.

Monday, February 23, 2009

..sudah 3 kali jadi macam ni..!!? apa da.. =P

video

Dah 3 x kali jadi camni..aduhhhh!!!
malas la aku nak citer..tapi 3 kata kuncinye la.."lupa" , "kunci" & "pak pandir"
hu..hu..hu.. =P kepeh kepeh kepeh

..adakah?!!

Adakah..?!! =P

Tuesday, February 17, 2009

..aksi kangkang!! =P kepeh kepeh

jangan lah sekali kamu mencontohi aksi kangkang ini..
ia sungguh tidak sopan..dan dot dot dot...
jangan lah juga kamu letak gambar yang boleh orang komen perkara tak baik di internet..
dan jangan perasan aksi posing seperti di atas ini dan menganggap sangat hensem.., padahal tidak..!!
adalah gambar ini sebagai contoh pengajaran..
ha ha ha..hak hak hak maafkan kami puaka blog..maafkan kami!! =P kepeh kepeh kepeh

Wednesday, February 11, 2009

..gigi mak nenek sapakah ini?!! =P

Raja lawak amir sebut 'aim sori..'
Bawak keta langgaq lori,
Kalo tuan puan bijak bestari,
Sapakah tuan ampunye gigi..!??

hak hak hak..cuba hangpa teka kalo tau gigi mak nenek sapa kah ini..!! hak hak hak..ahahahahaha..
..maafkan kami penunggu gua..maafkan kami..!! kepeh kepeh kepeh =P

Sunday, February 8, 2009

...di serang virus chikungunya!

Uuu..hu hu hu..laptop sony vaio aku di serang virus chikungunya..sungguh pedih..hancur..lulur..perasaan ini!!
jikalau mau kenal virus itu..
inilah rupenye..!! Uu..Uu..kepeh kepeh kepeh =P

Wednesday, February 4, 2009

...during bday cimiki!! (version kepeh kepeh)

...perkara sebenaq yang berlaku semasa besday miki!!

itu la citer sebenaqnye...hak hak hak..maafkan kami penunggu gua..maafkan kami.!! Kepeh Kepeh Kepeh.. =P

Monday, January 19, 2009

..artis naungan kepehkah..?!! =P

UUuu..Uu...idup juliana j(jendo) !! artis yang mengeluarkan album tel - kepeh ini mungkin adalah kesinambungan perjuangan & cita-cita blog kepeh kepeh untuk menakluk dunia..!! har har har mari kite melayan lagu artis juliana jendo bukan jengo ar..hak hak hak... kepeh kepeh kepeh =P

Wednesday, January 14, 2009

..engine?!


...vrooooOOoomm! ahhh...si botak tua tu rupenye tuan keta ferari ni..apa lah kawan aku ni..pegi repair keta tempat tunning keta2 mewah..lama lak menunggu..penat la aku...kalo pakai pakai keta ferari takpe jugak..ini pakai wira...caittt..! apa tidaknye..2-3 jam jugak menunggu..wes mai taim..! tapi...kalo la dapat enjin ferari..dan letak kat keta aku kan best...hak hak hak..boleh ka?! haiyaaa...ferari lowwww...mimpi boleh laa.. =P kepeh kepeh kepeh

Tuesday, January 13, 2009

..tutup!!

Kami menutup aktiviti blog ini satu hari sebagai tanda protes memerangi rejim zionis israel yang berleluasa melakukan pembunuhan kaum ke atas penduduk palestin dan juga tanda 'Kesayuan Orang Palestin'. Tima Kasih.

Monday, January 12, 2009

..kesan daripada itu..!!?

Sekarang.., anda sudah mula ada tanda-tanda
kebotakan itu..menandakan proses penuaan
sedang meningkat tahap kelajuannye...





tapi jaga-jaga mulai 3 bulan dari sekarang hang(bani) akan jadi begini..!
hak hak hak
=P kepeh kepeh kepeh

Thursday, January 8, 2009

..makan kalsium ?!! =P

..susu mempunyai kalsium mudah serap oleh tubuh badan!!

situasi 1

lokasi di sebuah cafe

aku buka pintu cafe sambil senyum, lalu mataku tertumpu tepat kepada 2 orang kawan sekolah dulu setelah berbelas tahun tak berjumpa yang sedang minum di meja..makan di pingan..
lalu salah seorang menyapa..
"eh..senik, tinggi ar mung loni..lebih tinggi dari aku ni..!"
lalu ku menyoal "kenal lagi mung..aku ni?"
terus dia menjawab " kenal ar..tapi muko tu lain sikit ar loni..!"...dan terus sambung bebelannye "mung tinggi makan KALSIUM ko?! ahahaha.."
terus ku mencelah " aku minum SUSU...lagipun aku pakai kasut high heel..ahahhahahahaha..." terus gelak dengan agak kuat menyelinap gema suaraku di seluruh ruang cafe itu..
terus dia tersengih dan berkata " oo..kechek orang putih..high heel nah..! cikgu rohana(guru bahasa inggeris) marah lagi ko mung..bekali sampai loni dio duk ingat lagi.."

fakta** dalam kelas sekolah dulu aku antara orang yang agak kecik saiznya.. =P kepeh kepeh kepeh..

Monday, January 5, 2009

..blank..!!

Masuknya tahun baru hijrah 1430H & tahun baru 2009 Masihi..kepala aku terasa blank & ringan kepala otak aku ni..mungkin ini petanda yang lebih baik. Diharap tahun ini lebih baik daripada tahun lepas..suci, bersih dan murni seperti t-shirt putih itu..dan penuh harapan agar blog kepeh kepeh kepeh ini akan mencetus idea baru dan lebih hebat..lagi dan lagi dan lagi..terima kasih semua..!! =P idup kepeh kepeh...keh keh keh...

Fakta 2008 - 73 entry/post, 73 merapu, 73 merepek, 73 sungguh kepeh kepeh.. =P