Monday, December 1, 2008

..pokok!!


Pokok...
kau hidup seperti manusia juga..
tapi tiada akal fikiran,
ku jaga agar dikau tidak disakiti semasa ditanam..
walaupun hati ini merintih,
ya..menahan panas terik matahari..!
dan terasa penat badan ini..
terasa berat seperti memikul batu di bahu..
ku gagahi juga untuk melangsaikan kerja..
Pokok..ku harap, jangan la ko patah hati..merajuk terus tak HIDUP...!!

***

14 comments:

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

uhuhuh
tetiba rasa mcm perli hana je

watashi kalo tanam pokok musti mati
taknak idup
tgn panas

Nizam Abdul Rahim said...

iye ke hana?! tangan panas ka?! ahahaha..tapi sajak ini lebih dari itu maksud tersiratnya.. =P

Diyanazman said...

ini pantun ka puisi?

Abg Bani said...

best sangat la kononnya posting hang ni?

hana tangan panas? org kata kalau tangan panas ni dia kuat membuat perkara yg sama seperti cimiki har har har...ada betul ka?

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

amboiiiiii abgbani
saje je ni..
ahhahahaha

manala hana tau
hanatanampokokjeconfirmtaknaik

*silabaca dgn satu napas

ahahahha

Nizam Abdul Rahim said...

diyana,
lebih kurang la..puisi pun ada..sajak pun ada..pantun pun ada...jadi bila digabungkan jadi 'PUISATUN' =P

bani,
aku memang best..!
tapi si hana tu panas tangan maksudnya..rajin!

hana,
Uu..Uu..mesti tangan hana ni ada karen..!(eletrik)Uu..Uu..bahaya ooooOOO..ahahahaha

Abg Bani said...

hana punya ayat tu sesuai dibaca dgn satu nafas ketika sembelit har har har

Nizam Abdul Rahim said...

emm emm..macam mentera pun ada! emm emm satu nafas jek?! =P

kawaii_desu said...

dey bani,sembelit2 jangan cakap aaa

nize, aritu jaga tiang elektrik, now tanam pokok???

adakah nize berminat dgn benda2 berbentuk rod secara fizikal??? jgn ingat lain pulak bani oi

Nizam Abdul Rahim said...

Uu..Uu...farah, ape rod?!
skang ni..ape keje pun sebat jek!! =P

R Alia said...

kalau takmo mati siram la!

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

ahahha
taknak sembelit
taknak taknak

ehh..pekena mengena dgn ini pokok???

kawaii_desu said...

nize, apa pun u rembat??!! oh mai god!!

hana, tutup telinga lekaih (apa kena mengena kan)

Nizam Abdul Rahim said...

rena,
ahahaha...nanti saya siram awak rena..!! jaga-jaga.. =P
**mulut sapa la yang munggil tu rena?

hana,
yang ada kena mengena ngan pokok selulit..bukan sembelit..!! ahahaha.. =P

farah,
iye la..sebat je la! =P