Tuesday, October 7, 2008

..bukankah itu pemandangan yang indah..!!?

Pantai tempat bermain bola sepak pada satu ketika dulu

Sempat aku merakamkan permandangan kampungku yang tercinta semasa bercuti hari raya aidilfitri..tapi gambar ni ditangkap pada 5 petang dan cuaca seperti mahu hujan saje..gambar diatas tu, pantainya sayup mata memandang..kalo berjoging sampai hujung sana tu mahu berkeringat jugak la..

Pulau Rhu (paling dekat) dan Pulau Perhentian (nun jauh di sana..)

Pulau Rhu yang paling dekat tu aku tak pernah sampai, jaraknye lebih kurang 2 km dari pantai..tiada penghuni, ada citer mengatakan pada suatu ketika dulu harimau selalu berenang ke seberang sana..! Uuu..sungguh mengerikan..atau mungkin ada harta karun 'pirates of the caribeans' kat sana jadi mereka buat citer² yang menakutkan..

Spesis pokok² di persisiran pantai..

Dan spesis pokok² di atas ini..ingin ku bertanya pada kamu semua, apakah nama pokok² di atas itu?! hingga sekarang aku tidak mengetahui dengan tepat nama sebenar pokok² di atas..!! sungguh cetek sekali ilmu ku ini... =P kepeh kepeh kepeh

19 comments:

Abg Bani said...

pokok yg berbunga tu namanya bunga pepasir dan rumput tu namanya rumput jarum pantai. kalau korang nak percaya, percayalah sbb aku pun tak tau har har har

Nizam Abdul Rahim said...

cis cis...main belasah je ko bani!! =P

Abg Bani said...

len kali ko nak balik kampung bagitau la awal. bole la aku menumpang mandi

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

wahhhhhhhhhhhh
cantiknyaaaaa

*watashi mabuklaut

Abg Bani said...

mabuk laut sama tak dgn mabuk asmara?

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
ahahaha..mabuk darat lagi teruk..!!

bani,
'mabuk asrama' hanya utk artis abang asmara saje..Dr. Fazley

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

mabuk asmara buat tak lalu makan minum
mabuk laut kasi buang semua mkn minum dr perut bang
ahahahaha


mabuk darat?
hana jd duyung je arr

Abg Bani said...

masa snorkeling dulu, ada sorg opismet dia tetiba muntah...pergghhhhhhh...bertaburan muntahnya dalam lautan yg jernih sambil ikan ikan semua berpesta makan besar

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
kalo hana jadi duyung..,abg jadi dugong =P ahh..kepeh kepeh

bani,
har har har..
bos aku dulu ikut pegi laut lagi la..terus takleh bangun
nak bangun jek..pening & muntah segala isi perut..!! ho ho ho..bahaya tul =P

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...............
citer abg bani wat hana rasa mcm nk joget lambak kegelian
ahahahahaha

dugonggg???
ada ke geng dugong nk terima size comey cam abg nize neh?

ahahahahaha

*larik pecut 100meter

Abg Bani said...

nize bukanlah spesis dugong sebenarnya, dia adalah spesis tapak sulaiman

hana lari pakai hi heel ker?

kawaii_desu said...

kenapa cakap pasai dugong n???
kenapa aku pulak nak terasa ni???

bani, hang kata ada opismate muntah dalam laut??
sapa??
and ikan2 berpesta makan besaq??? lepas depa makan besaq, hang pulak yg makan depa...
kira hang jadik badang indirev\ctla

nize, rimau blh berenang ka???

Nizam Abdul Rahim said...

hana..ahahaha =P

bani,
kalo aku spesis tapak sulaiman, ko pulak spesis sotong kurita!!

farah,
harimau bukan setakat boleh berenang..meluncur di atas air pun boleh! hak hak hak.. =P

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

diriku tapak sulaiman la

Abg Bani said...

aku spesis the purple dinosaur har har har

Kamehameha Expert said...

cantik ke??..penyu mana?tadak pun???

Nizam Abdul Rahim said...

ciput,
penyu pagi2 bertelur!! tapi dulu2 aku ingat org lagi banyak bertengek pagi2 kat tepi pantai tu..,diaorg buat ape?! berak la..!

kawaii_desu said...

ish nize ni, penyu berak pun ngintai ka... tapi dulu time farah duk kat kuala ibai tu pun slalu pagi2 ada org berak kat pantai...

ish takdak kema**an laaa huhu
tidak murni sungguh

Nizam Abdul Rahim said...

aa..tau pun farah, itu budaya org tempatan dulu2!! =P kepeh kepeh kepeh