Tuesday, March 10, 2009

..beko!! =P kepeh kepeh kepeh..

Situasi pasar malam hari ahad

Bani: makcik, ni kueh ape?!..

Makcik Penjual Kueh: ni kuey beko..
Bani: buat dari ape ni makcik..
Makcik Penjual Kueh: kuey nih buat pakai nyior..bla bla bla..
Aku: ..emm, ni kuey beko..hok ni kuey nganan..hok ni pulok, kuey ngiri..ha ha..gelak sambil tunjuk kueh kat atas meja..
Bani: emm...nak seringgit!
Makcik Penjual Kueh: ha ha..gelak sambil tersengih, lalu bertanya.." mari mano budok ni?"
Aku: ipoh mari nih mokcik..!!
Makcik Penjual Kueh: emmm...sambil tersengih lagi..(dalam hati "darat* sunggoh budok nih..")

gumbira makan kueh 'beko'

Bani telah mencatat sejarah malaya bila bertandang ke kampung ku pada 7, 8 & 9 march..
tahniah bani..kerana berjaya sampai ke kampung aku..ha ha ha kepeh kepeh kepeh =P

14 comments:

Ayaq masak said...

w00t w00t. tahniah kepada abg bani juge.

Abg Bani said...

kuih beko itu sungguh sedap dan mengenyangkan... mungkin juga alex the bikonan cat sesuai dibuat kuih beko itu

shanaz said...

ohoo ingat aku tak nampak ke..ingin memasak kucin aku ye?? ober mai ded bodi men..

Nizam Abdul Rahim said...

ayaq,
abg bani ko demam sampai sana..,cait..apa la!!

bani,
hang dah dapat gambaq pak japaq?!

shanu,
alexx sesuai buat masak asam pedas..!! nyumm nyumm.. =P

Abg Bani said...

ai wil kros ober yor ded bodi men..yu and yor ket saks!

[S]itie [B]Um [B]Um said...

gamba mulut tu mcm ade mirip mulut mawi!!!

Nizam Abdul Rahim said...

ya..selamat datang ke blog KKK cik siti bum bum...emm emm tapi yang tang gambar mulut macam mawi tu..adalah encik bani ban ban..hak hak hak..! ini adalah kenyataan yg benar cik siti bum bum..!! =P

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

mulut mawi????
tidakkkkk!!!
ahahahaha

kuih beko tu hape bang?
mcm neko je

neko=kucen

Nizam Abdul Rahim said...

kueh beko tu..kueh beko la!! ahahaha...abg tak tau nak bagi keterangan lanjut melainkan hana makan kueh itu.. =P kepeh kepeh

Abg Bani said...

aku nak tumpang gelap jap...hahahahahaha hahahahahaha hahahahahahahha hahahahahahahahaha

Nizam Abdul Rahim said...

ape gelap?! ko ingat ni bilik gelap ka?! gila punye orangggg.. =P

kawaii_desu said...

bani tumpang gelap??? hahahahahahhahaah aku tumpang gelak hahahhhaahah

bani aku tak terduga tu mulut hang? awat lain benar struktur gigi hang?

Kamehameha Expert said...

beko tu bukan nama pokok ubat ke?
yang orang amik kulit dia rebus tu.
kulit kayu beko.hehe

Nizam Abdul Rahim said...

farah,
tu gigi budok eman...!! emm emmm..emang manang.. =P

ciput,
beko tu la...ha ha ha
tapi aku tak tau la pulak kulit kayu beko..emmm kulit kayu manis aku tau la! =P