Wednesday, March 25, 2009

..sayur panjang kaler merah..!! =P kepeh kepeh kepeh

Di suatu malam..
En. Rohim Api: "..senin, make(makan) tu jago(jaga)..make ulam sayor...hok penting sekali ulam-ulam tu...so(satu) lagi..sayor hok panje(panjang) tu...kalar(colour) meroh!! gapo(apa) tu?! " sambil bertanya pada bani yang masih blur-blur lagi..

Bani: "..aa..lobak pakcik" jawab dengan blur juga berdebar-debar

Aku: "..Ooohh...Lobok(lobak)..emm emm..Carrot..Carrot orang putih panggil!!...." jawab aku sambil tengok muka bani yang masih terkejut..dan cemas..

En. Rohim Api: ..sambung membebel lagi.."..hoh..Lobak deh?!..hok tu..bagus..baik untok mato(mata)..bagus untok badan..bla bla bla.."

Aku & Bani: ..emm emm..mengangguk-anguk..

ini lah lobak yg dinasihat oleh ayahku..

9 comments:

Abg Bani said...

aku rasa, pokcik rohim api bole jadi duta lobak

Nizam Abdul Rahim said...

hak hak hak..hang jangan! hak hak hak =P

kawaii_desu said...

Nize, kenapakah pakcik rahim soh bani makan carrot??? bakpo?

terkejut masa mula2 tgk gambaq lobak berlambak2 tu... ingatkan apa tadi

Abg Bani said...

hang ingatkan apa ferod?

Kamehameha Expert said...

aku tak paham apa perlunya cite lobok ni...

Nizam Abdul Rahim said...

farah,
emm..sebenarnye nasihat saya.

ciput,
ini hanya citer..tak perlu paham..hak hak hak =P kepeh kepeh kepeh...

Super Nia Hana said...

err...watashi tak paaaahhhaaammmmm

Nizam Abdul Rahim said...

hana..
en. rohim api tu ayah saya..jadi
itu lah citernye..ha ha ha =P tak payah paham la..

kawaii_desu said...

Bani, hang betui2 nak tau apa aku ingat??? ish ish ish