Friday, July 4, 2008

menguLOR..!!

27 comments:

Inah said...

amboi2..ngulor ye abg nize :D

Nizam Abdul Rahim said...

eh..bukan saya!! tapi dia.. tu =P

kawaii_desu said...

tu la leceh jadi ulaq, tgh raplah pun or kata senang hati

Diyanazman said...

kenapa ular tu badan dia tak sekata kegemukan dia?

Kamehameha Expert said...

ular tu gumuk..dah konpem bukan al-kepeh.

Abg Bani said...

teringat akan ular-ular yg ku bawa pulang ke rumah satu ketika dulu ketika aku secomel cimiki

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

sapeer dia tu abg nize?

Abg Bani said...

eh dia tengok kita. eh dia jeling mata...

Ayaq masak said...

hahah sungguh bijak ular itu mengular!

Nizam Abdul Rahim said...

farah,
emm..emm macam tu ka?

diyana,
sebab ular tu baru lepas makan kambing! keh keh keh =P

ciput,
ya..betul tu al-ciput!

bani,
ko memang si penjaga ular!

hana,
abg kena rahsiakan..! =P hu hu hu..

ayaq,
emm..emm..bijak tapi rela jadi beruk! =P kepeh kepeh kepeh

Abg Bani said...

bila aku perhatikan atas lubang tikus tu, ada ayat 'pssssttt cit cit cit'. adakah tikus itu cuba mengorat ular itu?

Nizam Abdul Rahim said...

bani..tikus tu kalo ngorat dia cakap macam ni.."phewitt..!! lawa kain batik tu cik ular pakai..!!"

Abg Bani said...

ooo...tikus jantan. ular betina. cicak tu plak?

Nizam Abdul Rahim said...

erkk..aku cicak tu dua alam la bani..! tak rela nyahhh..har har har =P kepeh kepeh kepeh

Abg Bani said...

tu dinding rumah saper? atau tu bangunan? terletak di negeri mana?

Nizam Abdul Rahim said...

bani, dinding tu adalah dinding rumah batu..tapi tak tau lokasinye!

kawaii_desu said...

bani dan nize sudah ilang akal...

bani, mana hang tau jantina depa???

oooo hang pi usha yaaaaaa

aku taula tu fav part hang

Abg Bani said...

ferod, aku tak tau pun jantina haiwan itu. si nize yg tau

nize, dinding tu pakai kontraktor mana?

Nizam Abdul Rahim said...

emm..emm, BCSB - Bani Contruction Sdn. Bhd. atau lebih dikenali Bencock Conctruction Sdn. Bhd.
=P kepeh kepeh

kawaii_desu said...

adui kat sini pun ada bencock?? ish ish... patutla dinding tu pun bengkok cam dia

hasbullah said...

kepado pak lah... PM paling sey sayang...I lap u

namo sey ni KARIM...pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN ROMBAU...
alaaaa tompek si KERY yg abah'eh JAMALUDIN tuuu...tak kona'????
menantu PAK LAH tu laaaaa....suko bona' sey ngan dio tu...ghaso nk buek menantu lak...

sey nulih surat ni bukan apo...sajo yor nk ucap'an timo kasih kek pak lah
sobab naik'an hargo minyak ari tu.. lopeh ini bilo hargo minyak naik..
hargo barang lain pun naik gak laaaa...banggo boto' sey ghaso...
mcm duduk kek LAS VEGAS lak...HIDUP PAK LAH!!!!!!!

sey janji ngan pak lah yg sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan
kombung yg dah merah menyalo mato'eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring yor...

sey sanggup bekoban untuk UMNO dan bn..
anak sey yg 7 org tu yg dh buleh buek team futsal tu boleh la bekojo
lopeh sekolah buek bantu mak ayah diorang ni haaa...
kok tk bekojo pun buleh la jadi mat rompit kek SENAWANG tu...
dapek gak la duit sesikit...buleh gak
la menoruskan tradisi keluargo sey ni yg nyokong UMNO dan bn

ghaso2 sey ni nk ubahsuai bilik bilik yg ado kek ghumah sey...
nk buek tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek'eh ni???)
sey tepakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga' kek umah flat...

rebet yg pak lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh'eh dari keperluan sey..
bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari..
ado la untung 21 sen...bak kato si SAIDA AF6 "ok la tuuuu"

sey tak pakai pon keto... sobab bilo minyak naik hargo..
sey kono jual datsun kotak mancis sey tu.. dapek gak la duit....tokih2 pun ado la hasil'eh..

team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun naik beska' poie sekolah...
ado la 5 km...dokek yor tuuuuu... walaupon gaji sey ni rm 1000..sbona' eh terlobih cukup untuk keluargo sey...

buek permulaan nk ngubah kehidupan sey..
sey tak akan guno'an gulo bilo buek kopi...
tak akan guno'an topung untuk buek kodok

sey nak ganti'an bogheh ngan ubi...
tiap hari sey ngan keluargo akan berposo (kecuali pado hari hari yg dilarang beposo)
sey akan buek minyak masak sendiri, itu antaro caro sey ngubah caro hidup..
ade banyak laie caro
semuo kerano UMNO dan bn...

dan sey mintak bona' pak lah naik'an laie hargo minyak yg ado..
bukan tu yorrr.. sey mintak bona' naik'an laie hargo tol sobab org sbolah
rumah sey nih org pembangkang. ..dio slalu guno highway, biar padan muko
dio...tu la...suko bona' nyokong pembangkang. ..PAKATAN RAKYAT konon...

nnt pak lah buleh la melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikat
bilo dh nak dokek2 pilihanraya nanti...
insyaallah kain pelikat tu sey nk bubuh dlm frame dahtu gantung kek
rumah..
tapi jangan lupo lak.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu....

jgn lupo pak lah.. naik'an laie hargo minyak..
jgn la diturun'an gaji mentori2 tuuu..siannn diorang...kang apo lak anak
bini'eh nk mentodarah.. ..
sey totap nyokong pak lah..

akhir kato biar pak lah sonang, janji kami papo kedano.. hidup UMNO,
hidup
bn..

sekian timo kasih..

ps/ sampai'an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor..tak lupo
gak tuan punyo syarikat SCOMI...sapo tah namo'eh...lupo lak...

pocah kaco, pocah golas,
sudah baco, harap baleh.

kawaii_desu said...

ni apa pulak ni???

Nizam Abdul Rahim said...

cabau,
har har har..
cakap minang la pulak! tak dapek den nak nolonGG..! =P kepeh kepeh kepeh

Kekanak Tokyo said...

kenapa ulor tu mengulor?

Nizam Abdul Rahim said...

kanak2 riang tokto,
dah namanye pun ulor..!! ;P

Nizam Abdul Rahim said...

*pembetulan; bukan tokto-tapi tokyo

iena amoi said...

Ya Allah!! Pnjgnya komen si hasbullah tu....lagi panjang drpd entry hang nih nize. Sabo jelah. ahahahahaha