Tuesday, November 18, 2008

..Sang Lamri yang Bijak!! =P

Al-kisah....taibbb!! sang kancil datang berjumpa dengan sultan firaun...emm emmm hari aku nak citer kisah binatang khas untuk cimiki...! Paaaada suatuuu hariiii...har har har
watak-watak utama

Pada zaman dahulu ketam dengan sang buaya berkawan baik..sama-sama mandi & berjemur di tebing sungai. Pada suatu pagi, sang buaya berasa lapar..tiada apa yang hendak dimakannya..binatang2 lain tidak berani turun ke sungai takut disambar sang buaya..tidak jauh dari situ ada seekor musang, sang lamri namanya..ia selalu mencari makan.
Sang buaya ternanti-nanti kedatangan sang lamri ke sungai dan mahu menyambarnye..
Sang lamri adalah binatang yang pintar dan tidak mudah ditipu oleh sang buaya yang selalu berpura-pura mati untuk menangkap mangsa..!
Setelah lama menunggu, sang lamri tidak juga datang ke sungai. Maka berkatalah sang buaya kepada sahabat baiknye, ketam:"sang sepit, aku fikir sang lamri tentu dahaga. Sudah lama benar tidak datang ke sini. Kasihan dia. Jika kamu jumpa dia suruhlah dia turun minum. Nanti haus pula dia.. "Dia tak akan turun ke sini, dia sangat takut kamu.."terang ketam. "Mengapa pula dia takutkan aku?" tanya sang buaya...

to be continued... Uuu..Uu...=P senak perut lak..Uu...

9 comments:

Ayaq masak said...

menatang tu mmg dipanggil sang lamri ke? bukan cerpelai?

kawaii_desu said...

ayaq, tanya la kat chegu senget chek tu...

kenapa gambaq lamri yg dipaparkan... scarry sunggoh muka dia

cerita ni cobaan semata2 or betul2 kejadian??

or dongeng betoi ka or dongeng angan2 nize yg dipengaruhi wabak bani parpu???

Nizam Abdul Rahim said...

ayaq,
aiya..itu musang la, bukan cerpelai..Uuuu Uu.. =P

farah,
Oooh..gambar sang lamri tu tgh gigit tikus..! mengambarkan scarry & kebijaksanaan binatang itu...hak hak hak..ini citer rakyat, macam sang kancil tu!!tiada kena mengena dgn bani the chicken skeleton man..=P kepeh kepeh

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

kalo abg nize mauk pertandingan cerita..
mahunya koma pengadil tuh

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
ape mauk mauk?hak hak hak... =P
abg akan nasihat & tanya pengadil tu dulu, samaada pernah kena heart attack atau tak?!kalo ada..tak payah la dengaq.. kepeh kepeh kepeh

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK
MASUK

amboii...abg nize ni cam che gu dah
kepeh200kali

Nizam Abdul Rahim said...

hana..chegu ape?! =P

shanaz said...

crita apa ni wei
dah la nama lamri
tak sedap langsung

Nizam Abdul Rahim said...

shanu...asalnye nak letak nama bikonan...ahhh tak jadi, sebab lamri lagi komersial..!! hak hak hak =P