Monday, November 3, 2008

... Tapioca!

... atau tapioca

..emm emm..minggu lepas aku ni demam2 jek..seram sejuk macam kena malaria tapioca aje!! satu minggu gak diserang demam ni! musim panas agaknye..dan ujan disebelah petang hari..
tapi ape kaitan ngan gambar ubi kayu kat atas tu..hak hak hak
masuk musim mousun timur laut ni..memang banyak la kalo pegi kat pasar sebelah negeri-² pantai timur ni..syok layan ubi kayu rebus ni..panas2 terus belasah..pergghhh..time-² ujan lak tu ahhh...terus layan..
Uuu..Uu...kata orang "ada ubi, ada batas..yang takdak batas pun ubi boleh hidup jugak!" ehh..rasa takleh pakai perumpamaan ini..keh keh keh =P
Uu..ape aku merepek nihh..!?? kepeh kepeh kepeh..nak kena belasah kambing lagi nampaknye!

17 comments:

Abg Bani said...

hang kene sindrom makanan nih. ubi kayu rebus sedap dimakan dgn kelapa parut dan sambal tumis ikan bilis serta sambal belacan nyam nyam nyam

Nizam Abdul Rahim said...

Uu..Uu..nyamm nyammm..nyamm..! =P

Abg Bani said...

tak kreatif la hang reply komen

Nizam Abdul Rahim said...

hak hak hak...sindrom itu adalah bersifat sementara saje!! harap maklummm.. =P

Abg Bani said...

masih lagi tak kreatif hang punya reply

Nizam Abdul Rahim said...

hak hak hak..hang kena sindrom tak puas hati!! hak hak hak

Abg Bani said...

takde takde...sindrom hang sorg je kena

Nizam Abdul Rahim said...

hak hak hak..hang pi tanye la maximus ongkili abg hang tu..!!? hak hak hak

Ayaq masak said...

ahhhh nak ubi kayu goreng cicah kicap cabai melaka. wuuu.

Abg Bani said...

ubi kayu agaknya bole tak dibuat masak tomyam?

kawaii_desu said...

what the...???

heheh baru nak cakap nize terkena malaria tapioca..
tu la, musti kesan kehebatan kambing tu kan, musti kole2 dlm badan dah terlebih

Abg Bani said...

kole2 tu menatang apa ferod? jgn salah sebut

Nizam Abdul Rahim said...

ayaq,
best-best..sambil main game!! =P

farah,
ape kole2?!!

bani,
ntah...aku pun tak paham kole-kole tu?!!..kole tu kalo kat ganu = mug
tapi..kalo ubi kayu boleh buat tomyam, aku agak zaman jepun tak perlu la diaorg bersusah payah!! hak hak hak..

Abg Bani said...

aku rasa, orang kampung masa zaman jepun, tom yam pun diaorg tak kenal lagi kot sbb masa tu tak banyak lagi pengaruh restoran restoran thai di tanah melayu. bila la nak gi makan kat sri ayuthia....

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

mana pic anuar zen?
kalo tak dapat anuar,gambar keta pun jadilah!!!!

muahahhah

ubi kayu?
wat kerepek pedas paling sedap

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
ahahaha..sini tak sesuai utk gambar anuar zen!!
emm emm..gambar keta tu pun blur jek, tak jelas! tapi yang pasti no. plat ketanye porche hitam itu adalah WQY 7..

kawaii_desu said...

Bani, kolesterol la, yg tu pun nak ingat lain?? hang ni bani Lu sungguh