Wednesday, September 10, 2008

..Darjah satu ke Darjah 5 !! - part 2

Novel paling digemari diriku

Bermulanya..masuk darjah lima sekolah rendah dulu, masa tu ada kempen membaca..siap ada buku log - kena tulis apa yang dah dibaca..lebih kurang sinopsis la, sebenarnya..aku la orang yang paling malas membaca..hanya 1-2 bijik buku saja dalam sebulan. Yang dicatit banyak kat dalam buku log tu hanya penipuan semata-²..keh keh keh
Tapi masa tu, aku sangat mengemari membaca novel "Biggles"..ia mengisahkan citer pengembaraan, aksi, penyiasatan dan ada juga ala² macGyver gitu..!! he he he..zaman tu juga, siri tv macGyver menjadi pujaan..
Percaya atau tidak..Novel² biggles ni ada yang setebal buku teks Alam & Manusia..malah lebih tebal dari itu! emm..
emm..dan jika diamati gambar novel diatas, betul lah..jet pejuang juga idola budak² sekolah dulu & sampai lah sekarang..! dan kesan dari kempen membaca itu, sampai sekarang aku tertanya-² kenapa mesti dicatit buku apa yg dibaca kedalam buku log itu..?!! =P kepeh kepeh kepeh

"selamat berbuka puasa..!" =)

16 comments:

kawaii_desu said...

dulu2 cerita yg palking glamer kat skolh is sweet valley high...

huhuhu

Abg Bani said...

uuu uuuuu ada jet pejuang uuu uuuu. kalau la aku tau buku tu wujud zaman aku kiut miut dulu, mesti skrg aku minat membaca...dan suda tentu aku skrg menjadi pilot ataupun jurutera bagi industri pembuatan pengangkutan penerbangan...

Nizam Abdul Rahim said...

farah,
bukan Treasure Island ke popular?!

bani,
ha ha ha..abis, yang hang dok lukis jet pejuang tu..kira dah tau la tu!!

Abg Bani said...

aku lukis sbb ingin mengembangkan imaginasi dan daya kreatif aku dan juga sebagai meransang deria deria dan saraf otak agar pengaliran darah ke otak tidak terhalang dan juga oksigen mudah diserap dan dibawa oleh darah ke otak untuk memudahkan kita berfikir supaya minda berkembang agar menjadi satu bentuk fikiran atau idea baru yang boleh memangkin prasarana pembudayaan pembelajaran untuk diri sendiri yang mungkin akan memberi manfaat kepada masyarakat dan negara kelak supaya menjadi individu yang boleh diharapkan ataupun menjana intipati untuk imej kendiri yang bersesuaian dengan idelogi dan juga interaktif maklumat am dan khusus yang boleh ditafsir sebagai petunjuk ataupun penambah baikkan sesuatu perkara yang boleh diadaptasikan dalam kehidupan, kerjaya dan juga jati diri insan agar membentuk satu modul ketahanan mental dan fizikal yang lahir dari kesedaran intelektual.

Nizam Abdul Rahim said...

hak hak hak..gila panjang komen! hang memang berpuasa hari ni!!

Diyanazman said...

Bani, Dr Nur pun tak boleh menulis macam hang

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

yg ada sinopsis tuh!
ahahaha

watashi dapat sijil penghargaan 3 tahun berturut2 tau abg nize!!!!

tp yg kelakarnya..
semua citer yg hana tulis tuh..
hana reka sendiri
author pun hana ami,k yg sedia ada

bila tang cikgu tanya..
"boleh cikgu pinjam buku nih?"
ooo..terkial2 hana

rumusannya..
cerpen hana sgt menawan hati cikgu
ahahahhahaha

Nizam Abdul Rahim said...

hana,
emm emm..hebat tu! 3 sijil penghargaan..tapi pandai jugak hana menipu ek?!! =P kepeh kepeh kepeh

Abg Bani said...

tu namanya sijil penghargaan tak halal tu...aiiiyoookkk...tak tau...aiiiyokkk....

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

aahahhahahaha

abg nize nagn abg bani wat hana serba salah dahhhhhhh

wahwawawawawawwawawa

tp imiginasi cerita tu penting bang!

Abg Bani said...

bayangkan, dek kerana sekeping sijil tu kan (berkeping keping kan)................................................. ayoookkk...tak tau...ayoookkk....

Nizam Abdul Rahim said...

oleh kerana sudah menipu, hana kena belanja kami bukak posa! =)

Abg Bani said...

yey yey yey

kawaii_desu said...

hana chan kantoi haha..
nize: tom sawyer pun ye juga, little women pun ye jugak... but sweet valley high ni cerita ala2 beverlyhills 90210... so pham2 la

bani: minum la susu untuk membolehkan sel2 otak berhubung supaya proses pemikiran boleh berlaku huhuhu

en_me said...

suker bacer buku yer..

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

saje jeeee
FK,watashi mengaku bersalah

muahahhaa