Wednesday, September 3, 2008

Darjah satu..!! part 1

Uu..Uu..teringat aku masa zaman sekolah tadika & darjah satu dulu..!! macam ni lah lukisan yang selalu dilukis oleh aku dan rakan-² sekelas..rasanya budak-² sekolah lain seantero malaya pun mempunyai idea yang sama juga..
emm emm.. pada lukisan tu mesti ada bukit, matahari, burung, sawah bendang, padi, orang-orangan, ayam bersama-² anak ayam dan jugak tidak lupa rumah atau pondok kecik..
keh keh keh..kelas yang paling seronok sekali kelas lukisan lah dan kelas muzik pun seronok juga..!
selalunya hasil lukisanku, cikgu akan ditampal pada dinding kelas..kira antara yang terbaik jugak lahhh...keh keh keh
tapi kenapa la ayam tu takde bapak ayam? dan satu lagi, pondok kecik tu kepunyaan siapa?! juga lagi satu soalan, kenapa matahari berada di antara dua celah bukit..?!
kepeh kepeh kepeh =P
[edit]
sepatutnya lagi, di belakang burung ada awan..dan juga di sebelah pondok kecik itu ada sebatang pokok kelapa..! lagi menarik jika ada kolam di hadapan pondok itu..

"Selamat menjalani Ibadah Puasa..!"

19 comments:

Inah said...

sama macam lukisan inah!! :)

slamat berpuasa :)

Nizam Abdul Rahim said...

Uu..Uu..selamat posa!

Abg Bani said...

sebenarnya, cikgu hang lekat lukisan hang kat dinding bukan sebab cantik; tapi nak buat penghalau hantu dan jin. apsal ayam lagi besar dari rumah? aku kalau melukis dulu, tak main la lukis rumah ada bukit. rumah aku mesti ada keter 3 bijik pastu belakang rumah ada jet pejuang...

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

ahahahahahahaha
kenapa matahari masa kita lukis dulu mesti tersengih arr?
ada mata ada mulut
ahahahha

Nizam Abdul Rahim said...

bani,
erk..itu pasal ka diaorg lekat kat dinding?! isk isk..
tapi jet pejuang, dulu pun menjadi idola jugak la..

hana,
gabungan perkataan mata + hari, sebab tu agaknye ada mata kott...ahahahahar.. =P

Ayaq masak said...

hahaha konsep sejibik mana2 budak pun...

Nizam Abdul Rahim said...

emm..emm.., tapi abg bani kamu lagi advance!

Abg Bani said...

aku masa kecik genius, oleh sebab terlalu bijak, bila dah besar ni jadi bengap la plak hak hak hak

Nizam Abdul Rahim said...

har har har..bengap tahap kritikal lak tu!! =P har har har..

Abg Bani said...

aikk..nasi tambah plak...jemput, jemput makannn..jemputtttt

hajarss said...

tipu2. org2 x pnah lukis pon. mauahhaha

Nizam Abdul Rahim said...

hajar,
tak pernah ke?! tak pun, dulu mesti suka lukis org lidi yang bogel itu...ahhh sungguh tidak sopan sekali!! =P kepeh kepeh kepeh

Diyanazman said...

ehhh.. kenapa matahari tu muka cam bani????

kawaii_desu said...

cheh..

1. apa benda yg kat sebelah tangga??

2. matahari di celah2 bukit??? ish ish dont get me started... it's fasting time la nize wei

kawaii_desu said...

.... dan kenapa matahari itu nampak gembira berada di sana???

Abg Bani said...

diyana, matahari itu muka seperti aku kerana ianya bercayaha bak cahaya seri ramadhan yg terpancar di wajah ku ini MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

ferod semasa dan sebelum ramadhan sama ja

Nizam Abdul Rahim said...

Uu..Uu..jangan..jangan mulakan, sesungguh saya berpuasa! huhuhu

kawaii_desu said...

nize: sesungguhnya saya mempunyai tahap imaginasi yg melampaui manusia biasa

bani parpu: muka ada seri ramadhan ka berkilat sebab penat berjalan dr LRT?

Abg Bani said...

ferod mmg sangat luar biasa. cahaya wajahku ini terpancar tatkala disirami suria pagi lantas mempersonakan setiap mata yang memandang. ye ke?